Bezpieczna i funkcjonalna instalacje elektryczna to niewątpliwie jeden z ważniejszych aspektów, o które należy zadbać, aby zorganizować przestrzeń biurową. To właśnie od niej zależy działanie większości urządzeń, które są wykorzystywane w nowoczesnych obiektach. Mowa tutaj nie tylko o sprzętach AGD czy urządzeniach biurowych, takich jak komputery, drukarki czy telefony, ale również o systemach wentylacyjnych czy windach. O czym należy pamiętać, rozplanowując instalację elektryczną w biurze?
Przede wszystkim wygoda i funkcjonalność
Zastanawiając się nad tym, jakie rozwiązania sprawdzą się najlepiej w biurze, jeśli chodzi o instalację elektryczną, warto wziąć pod uwagę przede wszystkim bezpieczeństwo. A także funkcjonalność i wygodę pracowników właśnie dlatego przed zakupem kabli i przewodów czy innych akcesoriów dobrze uprzednio się zastanowić, co tak naprawdę może się przydać.
W większości biur najlepiej się sprawdzi instalacja podstropowa albo podłogowa. Dzięki temu przestrzeń typu open space nie zostanie zaburzona, a liczne kable nie będą przeszkadzać w przemieszczeniu się. Ponadto to również możliwość dokonywania zmian, jeśli chodzi o przemeblowanie czy zmianę liczby stanowisk pracy.
O czym jeszcze pamiętać, rozplanowując instalację elektryczną w biurze?
Rozplanowując instalację elektryczną w biurze, warto skorzystać ze wsparcia specjalisty, aby wybrać optymalne rozwiązania. Kluczowe jest również kupno dobrej jakości akcesoriów. Właśnie dlatego podczas zakupu osprzętu łączeniowego czy innej aparatury elektrycznej warto sięgać wyłącznie po produkty pochodzące od sprawdzonych producentów.
Dla komfortu pracy istotne jest również rozmieszczenie oświetlenia. W tym przypadku warto postawić na oświetlenie główne umieszczone w centralnej części sufitu, a jeśli biuro jest duże – zdecydować się na symetrycznie zamontowane źródła światła. W razie potrzeby można również wyposażyć stanowiska w lampki, jednak wówczas warto zadbać o to, aby przy każdym stanowisku znalazła się odpowiednia liczba gniazdek.